Privacy policy
Privacy policy Luxar.nl
Jouw persoonlijke gegevens. Jij laat ze bij ons achter, want dat moet nu eenmaal als je iets wilt bestellen. Maar we kunnen ons voorstellen dat jij graag wilt weten waarom wij om je persoonlijke gegevens vragen en wat wij ermee doen. Dat vertellen wij je hier graag maar in alle gevallen houden wij jouw privé gegevens, privé. Heb je na het lezen hiervan nog vragen, laat het ons dan gerust weten via onze klantenservice.
Wij begrijpen als geen ander dat privacy uiterst belangrijk is, respecteren jouw privacy maximaal en zorgen ervoor dat de persoonlijke informatie die jij ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Buiten aangemelde e-mailadressen voor onze nieuwsbrieven en de gegevens van aangemaakte persoonlijk accounts, vernietigen wij jaarlijks alle digitale klantgegevens. Op basis van fiscale wetgeving is deze informatie echter nog wel in onze papieren administratie terug te vinden.
In deze Privacy Policy staat het volgende:
Wie is er precies verantwoordelijk voor jouw gegevens?
Welke derden partijen bewaren jouw gegevens namens ons?
Welke soorten gegevens worden er allemaal bewaard?
Waarom bewaren wij jouw gegevens?
Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?
Welke cookies gebruiken wij en waarom?
Waar kun je zo nodig een klacht indienen?
Wordt er gebruik gemaakt van klant profilering?
Welke mogelijkheden heb jij om jouw gegevens in te zien?
Wat doen wij absoluut niet met jouw gegevens?
Wie is er precies verantwoordelijk voor jouw gegevens?
Wij zijn en voelen ons uiterst verantwoordelijk voor het veilig verwerken van jouw privégegevens! Onze eigen gegevens zijn:
Luxar | Helder in Licht
Kerkenbos 1063M
6546BB Nijmegen
Meer informatie vind je bij onze klantenservice.
Alle gegevens die je bij ons achterlaat stoppen wij heel veilig achter slot en grendel met de modernste technieken. Wie niks met jouw gegevens te maken heeft, kan er simpelweg niet bij. Geven we jouw gegevens aan iemand anders – je leest hieronder waarom en wanneer we dat doen – dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij en ze alleen gebruikt voor het doel waarvoor hij ze heeft gekregen. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantenservice.
Welke derden partijen verwerken jouw gegevens namens ons?
Jouw gegevens worden voor het uitvoeren van je bestelling of winkelorder ook (deels) door volgende derden partijen gebruikt. Per derde partij staat aangegeven welke gegevens zij precies gebruiken en met welk doel zij dit doen;
Bij onze orderafhandeling:
Lightspeed (naam, adres, telefoonnummer, onderscheid tussen gast en klanten met een account, emailadressen voor nieuwsbrief aanmeldingen)
De Webmakers (naam, adres, telefoonnummer, onderscheid tussen gast en klanten met een account, emailadressen voor nieuwsbrief aanmeldingen)
Dropship leveranciers (naam, adres, telefoonnummer, emailadres)
Bij onze betaalproviders:
Mollie (naam, adres, telefoonnummer, emailadres)
Paypal (naam, adres, telefoonnummer, emailadres)
Bij onze verzendpartners:
Cocon (adres, telefoonnummer, emailadres etc.)
WICS (adres, telefoonnummer en emailadres etc.)
Bij onze marketingpartners:
Google Analytics (online winkelgedrag, demografische gegevens, verkoopstatistieken)
Facebook (online winkelgedrag, demografische gegevens, verkoopstatistieken)
Advertise Solution (online winkelgedrag, demografische gegevens, verkoopstatistieken)
Bij onze review partner:
Kiyoh (emailadressen)
Welke soorten gegevens worden er allemaal bewaard?
Om jouw Privacy maximaal te beschermen gebruiken wij enkel de gegevens die wij nodig hebben voor een goede afhandeling van jouw bestelling en het doen van aanbiedingen. Voor je bestelling hebben wij jouw naam, e-mailadres, adres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer nodig.
Waarom bewaren wij jouw gegevens?
Wij gebruiken je gegevens voor verschillende doelen. Hierna kun je zien welke doelen dat zijn. Wij gebruiken daarbij van jou ontvangen gegevens, bijvoorbeeld gegevens over je bezoek aan onze website.
Je bestelling leveren
Voor je bestelling hebben wij jouw naam, e-mailadres, adres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer nodig. Daarmee kunnen we je bestelling bezorgen en je op de hoogte houden over je bestelling. Wij geven jouw gegevens ook aan derden als dat nodig is voor een bestelling, bijvoorbeeld aan onze verzendpartners. Wij eisen van al onze derden partijen dat ze net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaan als wij dat doen.
Jouw account
In jouw account op www.rajatrading.nl slaan we onder andere de volgende informatie op: je naam, (mobiel) telefoonnummer, e-mailadres, aflever- en eventueel factuuradres en optioneel of je een particuliere of zakelijke klant bent. Handig, want dan hoef je deze gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren. Wij bewaren ook gegevens over jouw eerdere bestellingen zodat je deze makkelijk kan terugvinden.
Klantenservice
Je kunt met ons bellen en e-mailen via onze website of direct via [email protected]. Om je snel te kunnen helpen bij vragen, maken we gebruik van je gegevens en maken we aantekeningen die we bewaren. Handig als je ons nog een keer belt. Gegevens over een telefoongesprek met jou worden mogelijk geregistreerd. Je helpt ons zo bij analyses en verbetering van onze diensten. Soms maken we gebruik van een andere partij voor het geven van antwoord op je vragen. Die kan daarvoor jouw gegevens gebruiken.
Reparatie
Soms maken we gebruik van een andere partij voor het uitvoeren van reparaties aan producten die je bij ons hebt gekocht. Die partij kan daarvoor jouw gegevens gebruiken.
Nieuwsbrieven
Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte van onze aanbiedingen, acties en ons nieuws. Wil je geen nieuwsbrieven van ons meer ontvangen, meld je dan hier af. Simpel toch?
Reviews
Wij zijn dol op reviews. En onze klanten ook. Wil je een review schrijven, kies dan zelf of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers en of wij over je review contact met je op mogen nemen. Wij houden bij wie welke review schrijft.
Prijsvragen
Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij je naam, adres en e-mailadres. Zo kunnen we de actie uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekendmaken. Ook meten wij zo de respons op onze acties.
Persoonlijk winkelen
Onze advertentienetwerken kunnen jouw advertenties tonen. Dat gebeurt op basis van je eerdere bezoeken aan onze website. Wij kijken dan naar onze cookies en je IP-adres. Dat gebeurt op basis van je eerdere bezoeken aan onze websites en de websites van derden. Wij en onze advertentienetwerken verzamelen dan je surf-, zoek-, en koopgedrag op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het advertentienummer dat gekoppeld is aan het apparaat waarmee je surft. Lees bij punt 6 meer over onze cookies.
Achteraf betalen
Als je artikelen koopt die je niet meteen wilt betalen, maken wij gebruik van externe bureaus zoals Afterpay. Zij zullen daarbij je kredietwaardigheid toetsen. Voor dat kredietonderzoek kunnen we je gegevens aan anderen geven, die deze gegevens alleen voor dat doel mogen gebruiken. Daarnaast kunnen we je bellen om je te herinneren aan een factuur die is verlopen. Soms voeren anderen dat telefoongesprek voor ons. Ook kunnen we je gegevens doorgeven aan een incassobureau en/of deurwaarder die namens ons niet-betaalde facturen incasseert.
Zakelijke klanten en partnerprogramma
Ook van onze zakelijke klanten en partners slaan wij gegevens van de contactpersoon op. Zijn het gegevens van personen, dan behandelen wij deze gegevens net zoals die van onze andere klanten.
Social media
Als je social media gebruikt, bijvoorbeeld Facebook, dan kun je met je social media-account op sommige plekken op onze website inloggen. Wanneer je, als je bent ingelogd, aangeeft een artikel leuk te vinden, dan verschijnt dat artikel op je social media-account. Raja Trading krijgt geen toegang tot je social media-account, maar artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, kun je wel met je vrienden delen. Stel je via social media een vraag aan ons en zien we die vraag voorbijkomen, dan bewaren we dat bericht en je accountnaam zodat we op je bericht kunnen reageren.
Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?
We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van jouw hebben. Of gebruiken wij jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.
Klinkt lekker simpel, maar hoe werkt dat nu in de praktijk? Wij houden de volgende termijnen aan, waarna wij jouw gegevens verwijderen:
Camerabeelden van onze winkel bewaren we niet langer dan 48 uur. Tenzij we iets verdachts zien dat we verder moeten onderzoeken.
Inactieve klantaccounts verwijderen we na 3 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages.
Als je jouw product door ons laat repareren of vervangen, bewaren we jouw melding en contactgegevens enkel tot jij je product werkend retour hebt ontvangen.
Als jij je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. De mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 7 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Welke cookies gebruiken wij en waarom?
Luxar.nl deelt cookies uit wanneer je onze website bezoekt. Dankzij cookies hoef je niet steeds dezelfde informatie in te voeren of te downloaden wanneer je bij ons terugkomt. Lekker handig! Het moet gezegd worden: we gebruiken ze ook voor marketingdoeleinden.
Daarnaast maken we gebruik van JavaScript. Hiermee kunnen we mooie dingen doen, soms in combinatie met cookies en webbeacons. Zoals het onthouden van je winkelmandje of het tonen van je eerder bekeken producten.
Als je onze site in volle glorie wilt gebruiken, dan is het nodig dat je onze cookies accepteert. Gelukkig is dat heel makkelijk. Je kan onze cookies op twee manieren accepteren: de cookievraag die je op je eerste bezoek krijgt beantwoorden of door in jouw webbrowser zelf de cookies voor onze website te beheren.
Wij maken gebruik van de volgende cookies:
Functionele cookies, Analyserende cookies, Marketing cookies en Advertentie cookies:
Via onze Cookiebar > Meer over ons cookiebeleid kunt u de cookies weigeren of accepteren. Meer informatie over het uitschakelen van cookies of het beheren van de cookie-instellingen voor je browser vind je in de volgende lijst:
Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=nl
Firefox https://support.mozilla.org/nl/kb/cookies-verwijderen-gegevens-wissen-websites-opgeslagen
Internet Explorer: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
Edge: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10607/microsoft-edge-view-delete-browser-history
Safari MacOS: https://support.apple.com/nl-nl/guide/safari/sfri11471/mac
Safari iOS: https://support.apple.com/nl-nl/HT201265
Waar kun je zo nodig een klacht indienen?
Voor vragen of klachten over jouw gegevens en de bescherming van jouw privacy kan je contact opnemen met de Data Protection Officer van Luxar. Per e-mail kan dat naar [email protected] en schriftelijk kunt je naar Luxar Kerkenbos 1063M 6546BB Nijmegen, ter attentie van Data Protection Officer. Wanneer je niet tevreden bent over hoe wij omgaan met jouw privacy, kan je contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens. Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft.
Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Klik hier om naar het contactformulier te gaan. Onze medewerkers van de afdeling klantservice zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar (naam webshop) bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).
Welke mogelijkheden heb jij om jouw gegevens in te zien?
Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil jij je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem. Je kunt dit zelf doen in jouw Luxar-account. Of je laat het ons weten per post of e-mail. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw.
Wat doen wij absoluut niet met jouw gegevens?
Wij verkopen je gegevens helemaal nooit aan anderen. Jouw gegevens zijn uitsluitend voor ons eigen gebruik en worden in geen enkel geval en op welke manier dan ook verstrekt aan derden buiten het afhandelen van je bestelling en het doen van aanbiedingen.
Hartelijk dank voor het vertrouwen dat je in ons stelt. Indien je vragen of suggesties hebt, vernemen wij graag van je.