Verzenden & retourneren
De voordelen van verzending door Luxar.nl
- snelle levering
- zorgvuldig verpakt
- track & trace code
- gratis bezorging NL vanaf 250
- pakketjes thuis of op uw werk laten bezorgen
- pakketje laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt bij u in de buurt
Levertermijn:
*Indien u voor 23:00 uur besteld en er is voldoende voorraad is de levering in de meeste gevallen al de volgende werkdag bij u, zaterdag wordt er ook bezorgd.
*Bestellingen zaterdag of zondag geplaatst worden maandag bezorgd.
Binnen de Benelux streven wij er ook altijd naar uw bestelling met 1 a 2 werkdagen bij u te hebben afgeleverd. (België eigenlijk altijd met 1 dag)
Verzendkosten Nederland:
Bestellingen boven € 250 geen verzendkosten.
Bestellingen onder € 250 € 7,50 verzendkosten.
PostNL afhaalpunt Nederland:
U kunt uw pakketje ook laten bezorgen bij een PostNL afhaal punt bij u in de buurt.
Als u naam, e-mailadres, postcode en huisnummer invult komt er een keuze uit vele PostNL afhaalpunten bij u in de buurt.
Het voordeel hiervan is dat u dus niet thuis hoeft te zijn voor bezorging en u het pakketje kan ophalen wanneer u dat uit komt.
Afhalen op afspraak: Kerkenbos 1063M 6546BB Nijmegen (9 t/m 16 uur):
Handelingskosten € 2,95
Verzendkosten België:
Bestellingen boven € 250 geen verzendkosten
Bestellingen onder € 250 € 7,95 verzendkosten.
Verzendkosten Luxemburg & Duitsland:
Bestellingen boven € 250 geen verzendkosten
Bestellingen onder € 250 € 9,95 verzendkosten.
Bestellingen met een lengte van 2 meter € 29,95 verzendkosten / lengtetoeslag.
Verzendkosten Frankrijk, Denemarken, Groot Brittannië, Italie, Oostenrijk, Spanje & Zweden:
Alle bestellingen € 23,95 verzendkosten.
Verzendkosten rest van Europa:
Alle bestellingen € 29,95 verzendkosten.
Verzendkosten rest van de Wereld:
Alle bestellingen € 49,95 verzendkosten.
* Bovenstaande orderbedragen en verzendkosten zijn inclusief BTW.
Met zorg verpakt
Alle bestellingen worden met veel zorg verpakt. U ontvangt van ons altijd een Track & Trace code per e-mail zodat u de levering van uw bestelling kunt volgen. Indien u een account bij ons heeft aangemaakt, kunt u hierop inloggen om de actuele status van uw bestelling in te zien.
Meerdere pakketten
Om uw bestelling zo snel mogelijk bij u af te leveren, kan het voorkomen dat u meerdere pakketten ontvangt. Ook kan het voorkomen dat niet alle pakketten op dezelfde dag bij u worden aangeboden. Uiteraard krijgt u per pakket een Track & Trace code per e-mail toegezonden. Wij doen er alles aan om dit tot een minimum te beperken. Dank voor uw begrip.
Onbezorgbaar
Indien uw pakket niet afgeleverd kan worden door het verkeerd opgeven van de adresgegevens of het meerdere malen niet af kunnen leveren, en het pakket komt retour, dan rekenen wij de kosten voor de retourzending en een mogelijke tweede verzending in overleg aan u door.
Pallets
Heeft u een grote bestelling en wordt deze op een pallet bezorgt, dan stemmen wij de leverdatum voortijdig met u af. Indien u de pallet weigert, het door u opgegeven adres niet klopt of u niet thuis bent op de afgesproken leverdatum, worden voor de tweede poging de verzendkosten een tweede keer in overleg aan u in rekening gebracht.
Beschadigd pakket aan de deur
Wanneer de geleverde verpakking beschadigd is wanneer u het in ontvangst neemt, verzoeken wij u daar direct melding van te maken bij het aftekenen voor de levering. Wij raden u dan ook aan om bij de in ontvangst name van het product naast uw handtekening het woord 'SCHADE' te vermelden.
Ook verzoeken wij u direct een vijftal kwalitatief goede foto's te maken. Om een schadeclaim in behandeling te kunnen nemen, hebben wij minimaal de volgende foto's nodig:
- De buitenverpakking inclusief de verzendlabel
- Het beschadigde product
- De beschadiging
- De binnen verpakking, van bovenaf genomen
- Het toegepaste vulmateriaal
Let op: Wanneer u dit niet doet, kunnen wij bij constatering van beschadigde goederen na levering, de goederen niet altijd meer retour nemen. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.
Beschadigd of missend product in het pakket
Is het door u bestelde product beschadigd of is de verpakking geopend en mist er een onderdeel van uw bestelling, volg dan bovenstaande procedure. Hierbij is het erg belangrijk dat de verpakkingsmaterialen en de verpakkingswijze zo goed mogelijk op de foto staan.
Let op: Wanneer u dit niet doet, kunnen wij bij constatering van beschadigde goederen na levering, de goederen niet altijd meer retour nemen. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.
Wat moet ik doen in geval van een beschadigd pakket aan de deur?
Is de verpakking van het pakket beschadigd of ziet de doos er geopend uit, geef dit dan direct door aan de chauffeur en weiger het pakket! Accepteert u het pakket toch, dan vragen wij u aan de deur in het bijzijn van de bezorger 5 kwalitatief goede foto's te maken van de beschadigde verpakking te maken. Indien mogelijk met de bezorger op de achtergrond. Met het oog op het afwikkelen van mogelijke claims heeft u een ondertekend formulier inzake de ontvangst van een beschadigd pakket van de bezorgdienst nodig. Alleen in dat geval kunnen wij een beroep voor u doen op onze transportverzekering. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.
Wat moet ik doen met een beschadigd product?
Is het door u bestelde product beschadigd of is de verpakking geopend en mist er een onderdeel van uw bestelling, maak dan direct 5 kwalitatief goede foto's van het beschadigde of missende product nog in de verpakking. Hierbij is het erg belangrijk dat de verpakkingsmaterialen en de verpakkingswijze zo goed mogelijk op de foto staan. Alleen in dat geval kunnen wij een beroep voor u doen op onze transportverzekering. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.
Wat moet ik doen om een aankoop te retourneren / annuleren?
U kunt binnen 60 dagen na ontvangst van uw aankoop producten retourneren. Het product moet onbeschadigd, en in de originele verpakking geretourneerd worden. De kosten van het retour zenden zijn altijd voor uw eigen rekening. Zodra wij het product retour hebben ontvangen, zullen wij u het aankoopbedrag z.s.m. terugstorten. Terug betalen doen wij in principe via hetzelfde betaalmiddel welke u ook heeft gebruikt bij het afrekenen.
U kunt het (de) product(en) retour sturen naar ons dan kunnen wij een creditfactuur maken en krijgt u het geld van uw bestelling terug.
Product(en) moet(en) onbeschadigd en compleet zijn, en in de originele verpakking zitten.
Graag in een grotere doos met voldoende verpakkingsmateriaal, de pakbon met vermelding retour, en sturen naar onderstaand adres:
Luxar - Retour
Kerkenbos 1063M
6546BB Nijmegen
Indien het antwoord dat u zoekt hierboven niet tussen staat, verwijzen wij u door naar onze pagina met veel gestelde vragen.