Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen Luxar.nl

Hebben jullie een showroom?
Wij hebben geen showroom, alle lampen kunnen thuis bekeken en getest worden en binnen 60 dagen retour gestuurd worden als ze niet bevallen.

Kan ik bij jullie ook afhalen?
Omdat wij met heel veel automatische systemen werken en uw lamp vaak al ingepakt wordt een paar minuten na het bestellen is het afhalen niet gewenst. Ook rekent de webshop altijd automatisch verzendkosten onder de €99,- dus ook ook bij afhalen.
Wilt u toch heel graag afhalen neem dan van te voren contact met ons op door een mail te sturen.

Waar vind ik de LED verlichting?
Alle lampen in onze webshop zijn LED verlichting, of geschikt voor LED lampen.
LED verlichting is zeer energiezuinig en wordt ook niet zo warm zoals halogeenlampen of gloeilampen.
De LED verlichting van tegenwoordig geeft ook zeer rijk en warm licht en is meestal ook nog dimbaar ook. Zie voor de uitleg over de lichtkleur onze blog De kleur van het licht

Wanneer kom ik in aanmerking voor de gratis verzending?
Indien u voor 99 euro of meer besteld, is de bezorging kosteloos

Wat is jullie levertermijn?
Indien u voor 21:00 uur besteld is uw bestelling meestal de volgende werkdag al bij u. Wij streven er altijd naar uw bestelling, mits op voorraad, met 1 a 2 werkdagen binnen Nederland en België, bij u te hebben afgeleverd.

Hoe lang kan ik retourneren?
Luxar hanteert een retourtermijn van 60 kalenderdagen. Indien het u toch niet lukt om binnen 60 dagen te retourneren zullen wij altijd ons best doen om een passende oplossing te verzorgen. U bent als klant immers Koning bij Luxar. 

Wat betekent Niet goed? Geld terug! bij Luxar?
Wij begrijpen heel goed dat het lastig kan zijn om verlichting online aan te schaffen. U kunt uw bij Luxar bestelde artikelen gerust in uw eigen omgeving testen en uitproberen. Indien u niet tevreden bent krijgt u gewoon uw geld terug. Wij vragen u in dat geval de producten binnen een redelijke termijn van 30 dagen en in de originele verpakking en onbeschadigd te retourneren.

Kan ik bij Luxar als gast bestellen?
Ja u kunt ook met een gastaccount bij ons bestellen.

Kan ik bij Luxar ook achteraf betalen?
Ja, u kunt in de checkout bij betaalmethode kiezen voor Klarna achteraf betalen, voor klanten uit België en Nederland is er dan een betaaltermijn van 30 dagen.

Ik kan niet inloggen in mijn account omdat ik een gast account heb, wat nu?
U kunt dan kiezen voor wachtwoord vergeten/aanvragen en zo kunt u vervolgens alsnog inloggen in uw account en alles over uw order inzien.

Hoe gaat Luxar om met mijn privacy?
Al uw gegevens zoals e-mailadres, telefoonnummer en adresgegevens houden wij helemaal afgeschermd en gebruiken deze gegevens alleen om de bestelling zo goed en zo snel mogelijk te kunnen leveren. We geven uw gegevens alleen aan de bezorgende partij zoals PostNL
Uw gegevens zullen nooit aan derde worden gegeven voor reclame doeleinde.

Hoezo ontvang ik meerdere pakketten?
Om uw bestelling zo snel mogelijk bij u af te leveren, kan het voorkomen dat u meerdere pakketten ontvangt. Ook kan het voorkomen dat niet alle pakketten op dezelfde dag bij u worden aangeboden. Uiteraard krijgt u per pakket een Track & Trace code per e-mail toegezonden. Wij doen er alles aan om dit tot een minimum te beperken.

Is dit armatuur dimbaar?
In combinatie met een dimbare LED lichtbron is het geheel dimbaar, zit er al een vaste (LED) lichtbron in het armatuur dan zal er altijd dimbaar bijstaan als het dimbaar is.

Kan dit armatuur in de badkamer gebruikt worden?
In badkamers zijn verschillende zones te vinden die aan verschillende IP waardes moeten voldoen. Zo moet er 60 cm rondom het bad en de douche minimaal IP44 worden gebruikt en mag er daarbuiten IP21 gebruikt worden. Verdere uitleg vind u op de pagina IP waardes.

Installeerd Luxar de verlichting ook?
Ja, Luxar heeft een installatieservice waar u tegen betaling gebruik van kan maken, zo worden al u lampen voor u geïnstalleerd op locatie wanneer het u uitkomt. Neem hiervoor gerust contact met ons op.

Kan ik bij jullie ook terecht voor een het maken van een lichtplan?
Ja, doormiddel van een vrijblijvend adviesgesprek kunnen wij uw wensen en mogelijkheden in kaart brengen. Onze verlichting experts maken op basis van het adviesgesprek een gedetailleerd verlichtingsplan. Neem hiervoor gerust contact met ons op.

Kan ik bij jullie ook korting krijgen?
Wij hanteren onze laagste prijsgarantie en daarmee bent u als particulier zeker van de laagste prijs. Gezien de kleine marges in de verlichting branche is het niet te doen om u daarnaast nog een verdere korting te geven. In de gevallen dat dit wel mogelijk is, passen wij een voor u zichtbare staffelkorting toe. Naast onze laagste prijs garantie kunt u echter ook altijd op onze 'ouderwetse' service rekenen.
Indien u een elektrotechnisch montage bedrijf, installatie bedrijf in verlichting, architect of projectontwikkelaar bent, dan kunnen wij u van extra korting voorzien. U kunt dan bij Luxar tegen groothandelsprijzen inkopen. Hiervoor is het noodzakelijk om allereerst een account aan te maken.

Zit er een lichtbron bij deze armatuur?
Tegenwoordig worden steeds meer armaturen van een vaste LED voorzien. Indien er een lichtbron bij de armatuur geleverd wordt, staat dit er nadrukkelijk bij. Indien er geen lichtbron bij de armaturen zit, staan de passende lichtbronnen bij de gerelateerde producten, onderaan de betreffende product pagina.

Staat uw vraag er niet bij?
Neem aub contact met ons op, wij helpen u graag verder.