Verzenden & bezorgen


De voordelen van verzending door Luxar | Helder in Licht:

  • SNELLE LEVERING
  • ZORGVULDIG VERPAKT
  • TRACK & TRACE
  • GRATIS BEZORGING VANAF € 100
  • GEBRUIK VAN DHL SERVICE POINTS


Met zorg verpakt

Alle bestellingen worden met veel zorg verpakt. U ontvangt van ons altijd een Track & Trace code per e-mail zodat u de levering van uw bestelling kunt volgen. Indien u een account bij ons heeft aangemaakt, kunt u hierop inloggen om de actuele status van uw bestelling in te zien.


Afhalen

Bestellingen kunnen enkel op afspraak afgehaald worden bij ons magazijn in Velp (bij Arnhem). Neem hiervoor altijd eerst contact met ons op.


Gratis verzending

Indien u voor 100 euro of meer besteld, is de bezorging kosteloos voor Belgie, Nederland, Luxemburg en Duitsland. Dit geldt alleen voor bestellingen met een maximum lengte van 110 cm.


Onze verzendtarieven*

Verzendkosten NEDERLAND:
Bestellingen boven € 100,- geen verzendkosten.
Bestellingen onder € 100,- € 5,95 verzendkosten.

Verzendkosten BELGIE, LUXEMBURG & DUITSLAND:
Bestellingen boven € 100,- geen verzendkosten.
Bestellingen onder € 100,- € 6,95 verzendkosten.

Verzendkosten DENEMARKEN, GROOT BRITTANNIË, FRANKRIJK, ITALIE & OOSTENRIJK:
Alle bestellingen € 24,- verzendkosten.  

Verzendkosten rest van de WERELD:
Alle bestellingen € 44,- verzendkosten. 

Voor sterk afwijkende producten en producten langer als 110 cm, geldt een verzendtoeslag van € 5,- in verband met extra transportkosten en verpakkingsmaterialen.

* Bovenstaande orderbedragen en verzendkosten zijn inclusief BTW.


Levertermijn

Wij streven er altijd naar uw bestelling, met 1 a 2 werkdagen na ontvangst van de betaling, binnen Nederland en België, bij u te hebben afgeleverd. Let wel: Voor leveringen zijn wij mede afhankelijk van onze verzendpartner DHL. Voor eventuele fouten / vertragingen die bij onze verzendpartner ontstaan, kunnen wij geen verantwoordelijkheid dragen. Wat wij wel kunnen en zullen doen, is uitzoeken wat er de hand is en de mogelijkheden voorleggen voor het zo spoedig mogelijk leveren.


Meerdere pakketten

Om uw bestelling zo snel mogelijk bij u af te leveren, kan het voorkomen dat u meerdere pakketten ontvangt. Ook kan het voorkomen dat niet alle pakketten op dezelfde dag bij u worden aangeboden. Uiteraard krijgt u per pakket een Track & Trace e-mail toegezonden. Wij doen er alles aan om dit tot een minimum te beperken. Dank voor uw begrip.


DHL Service Points

Indien u uw bestelling wilt laten afleveren bij een van de DHL Service Points, dan vragen wij u om dit in het opmerkingenveld aan te geven. Wij selecteren dan een DHL Service Point dat bij het door uw opgegeven leveradres in de buurt zit. Uiteraard krijgt u een Track & Trace e-mail toegezonden waarin u de levering kunt volgen.


Onbezorgbaar

Indien uw pakket niet afgeleverd kan worden door het verkeerd opgeven van de adresgegevens of het meerdere malen niet af kunnen leveren (3 afleverpogingen), en het pakket komt retour, dan rekenen wij de kosten voor de retourzending, de tweede verzending en mogelijke extra handelingskosten aan u door.


Pallets

Heeft u een grote bestelling en wordt deze op een pallet bezorgt, dan stemmen wij de leverdatum voortijdig met u af. Indien u de pallet weigert, het door u opgegeven adres niet klopt of u niet thuis bent op de afgesproken leverdatum, worden voor de tweede poging de verzendkosten een tweede keer aan u in rekening gebracht.


Beschadigd pakket aan de deur

Wanneer de geleverde verpakking beschadigd is wanneer u het in ontvangst neemt, verzoeken wij u daar direct melding van te maken bij het aftekenen voor de levering. Wij raden u dan ook aan om bij de in ontvangstname van het product naast uw handtekening het woord 'SCHADE' te vermelden.

Ook verzoeken wij u meteen een vijftal kwalitatief goede foto's te maken. Om een schadeclaim in behandeling te kunnen nemen, hebben wij minimaal de volgende foto's nodig:

  • De buitenverpakking inclusief de verzendlabel
  • Het beschadigde product
  • De beschadiging
  • De binnen verpakking, van bovenaf genomen
  • Het toegepaste vulmateriaal
     

Let op: Wanneer u dit niet doet, kunnen wij bij constatering van beschadigde goederen na levering, de goederen niet meer retour nemen. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.


Beschadigd of missend product in het pakket

Is het door u bestelde product beschadigd of is de verpakking geopend en mist er een onderdeel van uw bestelling, volg dan bovenstaande procedure. Hierbij is het erg belangrijk dat de verpakkingsmaterialen en de verpakkingswijze zo goed mogelijk op de foto staan.

Let op: wanneer u dit niet doet, kunnen wij bij constatering van beschadigde goederen na levering, de goederen niet meer retour nemen. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Indien het antwoord dat u zoekt hierboven niet tussen staat, verwijzen wij u door naar onze pagina met veel gestelde vragen.